čtvrtek 26. března 2015

Jaký vliv má NLP koučing na náš život?


Díky naučeným programům, které jsme převzali na základě výchovy od svých rodičů a oni zase od svých, uvěřili jsme tomu, že když nás něco bolí, trápí, jsme nemocní, nebo nás často bolí hlava, jdeme k doktoru a ten nám napíše léky. Když prožijeme nějakou těžkou životní situaci, s kterou nejsme schopni se sami vypořádat, něco se s námi stane a okolí nás začne vnímat jako problémové. V některých případech pak mnozí končí na psychiatrii, v těch horších sebevraždou. Největší podíl na tom ovšem má systém, ve kterém žijeme. Ten vše ovládá a řídí jako neviditelný virus, který se vkradl do našeho počítače, jenže ho máme v hlavě. Jak je to možné změnit a veškeré tyto vzorce chování tzv. přeprogramovat, slouží právě Neuro-Lingvistické Programování, zkráceně NLP, nebo také Neurolingvistická psychoterapie. Je vyvinutá psychologem Richardem Bendlerem a lingvistou Johnem Grinderem již v 70. letech 20. století. 
 
Prakticky tak jde o systematické studium lidské komunikace a způsobu, jakým si vytváříme realitu. Díky NLP můžeme odhalit i skrytý či potlačený talent, učit se rychleji, být mnohem vitálnější, zdravější, nebo jednoduše dosahovat takových úspěchů, jaké si přejeme. Vše, co děláme, pochází z neurologických procesů prostřednictvím našich 5 smyslů. Tím vytváříme obraz, na který náš mozek reaguje. Zjednodušeně lze říci, že jde doslova o magii, spojenou jazykem a lidským nervovým systémem.
Jako příklad uvedu jeden z mnoha, kdy jedna klientka byla díky psychice tak na dně, že už si na tomto světě připadala zbytečná a chtěla z tohoto světa odejít. Jaký vliv v takových situacích má právě NLP posuďte sami. 

Zkušenost s NLP koučinkem....
„Několik let jsem žila, nebo spíše přežívala s pocitem osamění a marnosti, utápěla se v depresích. Nic mě netěšilo a má nicotnost mě pomalu, ale jistě postrkovala k tehdy jasnému konci (věděla jsem JAK i KDE, otázka byla KDY).... Když mě Radovan oslovil a nabídl pomoc, považovala jsem to za drzost. Komunikovat s cizím mužem a svěřit se se svým trápením, bylo pro mne nepředstavitelné. Navíc jsem po určitých zkušenostech nemohla chlapy ani vystát! Dnes jsem za setkání s ním vděčná. Neznám člověka, který umí lépe naslouchat, nesoudit a pochopit. Formou několika správně volených otázek, jsem si uvědomila sama sebe a pojmenovala své pocity. Pochopila jsem, že cokoliv se mi děje a jak se ke mně lidé chovají, způsobuje program mého myšlení. Díky Radovanovi a NLP jsem přijala pro mne nové uvědomění, že jsem dokonalá bytost, která si zaslouží být zase šťastná. Odstranil z mé hlavy díky koučinku určité fóbie, strachy, dokonce i žárlivost. To vše mne velmi v minulém životě tížilo. Během krátké doby se můj život změnil k lepšímu a mé sebevědomí značně povyrostlo. Vymezuji si právo na svůj prostor. Pokud někomu věnuji svůj čas, dělám to z lásky a s radostí, ne z povinnosti. Najednou mám radost ze života a vše má smysl. Mám ještě kus cesty před sebou, ale na rozdíl od doby minulé se na ni těším. Díky, žes mi ukázal směr Ráďo! P.S.: Radovana jsem po zkušenosti nazvala pozemským andělem a jak jsem zjistila nejsem sama, kdo je o tom přesvědčen“.                                                    Jana

Tolik k příběhu, který měl šťastný konec. Protože jde ale v prvé řadě o životy nás všech, je velmi důležité vnímat sebe i své okolí velmi pozorně. Všímat si i toho, co se běžně schovává za maskou, kterou jsme se rovněž naučili z nějakého důvodu nosit. Pokud máte kdokoliv trápení, které vás tíží, nebo se chcete zbavit nějakého zlozvyku, nemoci či bolesti, napište mi o tom emailem, nebo mě kontaktujte pomocí zprávy na FB či Skype. Nikdy není pozdě! Proto sdílejte s ostatními, neboť nikdy nevíte, komu můžete pomoci příště Vy. Někdy stačí opravdu jen málo a dějí se doslova zázraky.
S láskou a úctou Váš osobní trenér Radovan

Žádné komentáře: