úterý 4. února 2014

NALEZNĚTE SVOJE MEZERY A OBJEVTE DĚTSKÝ POTENCIÁL



NALEZNĚTE SVOJE MEZERY A OBJEVTE DĚTSKÝ POTENCIÁL

Trénink od osobního trenéra pro všechny, kteří o rodičovství už něco vědí, líbí se jim děti vychovávat, ale nejsou si jistí, zda je to to pravé ořechové. Lidé se mě často ptají, jak objevit ten správný recept? Zjistit co naše děti doopravdy naplňuje, co je baví? A právě tento trénink vzniknul jako námět na vaše otázky a s tím spojené i odpovědi. Pomohu vám v něm poznat, co je ve světě dětí to nejdůležitější a jakou oblast svého života byste chtěli v rodičovství změnit. Pojďme se společně zamyslet nad jednotlivými kroky… a možná objevíme to nejdůležitější, co už celá léta marně hledáme. K správnému zaměření je nutné nejprve zaostřit na následující otázky.

  
  •        Co dělají děti v dnešní době nejvíce?
  •        Jak tráví svůj volný čas?
  •        Co je nejvíce baví?
  •        Kam je to nejvíce láká?
  •        Co uspokojuje jejich potřeby?
  •        Co přesně chtějí?

Pokud si tyto otázky napíšete doma a k nim si vypracujete nejprve odpovědi vy a pak za asistence dětí vypíšete i jejich, přijdete na to, PROC. Pak porovnejte vzájemné schody nebo rozdíly. Pokud budou výsledky shody pod 50% moc svoje děti vlastně neznáte a bude nutné na tom zapracovat. Ti z vás, kteří budou mít shodu větší než 51%, si mohou pogratulovat, neboť se už od svých dětí něčemu naučili a z velké většiny je dobře znají. To je velmi dobrá zpráva jak pro rodiče, tak pro děti. Můžete to klidně nazývat výhrou, protože to skutečně výhru představuje a to pro všechny zúčastněné.
Další otázky teď zaměříme na to, do jaké hloubky víte něco o jejich nitru. A opět si otázky zapište a následně si k nim vypracujte sami odpovědi. Až budete mít hotovo, odpovědi si s dětmi vyměňte. Pak si vzájemně popovídejte o všem, co vás k vypracovaným odpovědím vedlo.
  

  •        Po čem nejvíce právě teď toužím?
  •        Co bych chtěl/a zažít, nebo prožít?
  •        Jaký je můj životní sen?
  •        Jaká je moje nejoblíbenější barva?
  •        S čím si hraji nejraději?
  •        Kdo je můj nejlepší přítel/kyně?
  •        Jaké tajnosti před ostatními ukrývám?
  •       Co bych si přál/a s těmi, na kterých mi záleží podniknout?

Jistě už chápete, kam vás mají tyto otázky dovést. Jde opět o poznání. Pokud neznáme správné odpovědi, nemůžeme ani rozumět. Pokud nerozumíme, tápeme, nebo se neustále ptáme. To ale děti obtěžuje. Proto je tak důležité poznání, pochopení hlubších souvislostí, abychom pak lépe chápaly je, i sami sebe. Protože pokud víte ty správné odpovědi, dokážete společně mnohem lépe komunikovat. Můžete tvořit, rozvíjet vzájemnou kreativitu, poznávat nepoznané a současně udržovat harmonii a přátelství ve vzájemné spolupráci. Pokud bude autorita nahrazena porozuměním a spoluprací, zmizí všechny obranné mechanismy, vzpury, naschvály, urážky, nadávky či tělesné tresty, (které mimochodem nikdy nic nevyřeší !!!). 

Ověřená fakta v praxi:
Děti nejvíce milují spolupráci v jakékoliv oblasti, kde mohou projevit své nadání a své schopnosti. Dalším prvkem, které děti velmi motivuje k aktivní činnosti je dobrodružství, napětí, vzrušení, očekávání, překvapení atd. Pokud dokážete vymýšlet a připravovat pro děti takové akce, kde tyto prvky použijete, garantuji vám, že vás děti budou milovat jako nikdy předtím. A vůbec to není o vele darech, které by měly děti z vašeho pohledu uspokojovat. Spíše naopak. Dětem stačí ke štěstí opravdu velmi  málo, protože oproti nám se dokážou radovat z každé maličkosti. A tuto dovednost pokud budete velmi pozorní a vnímaví obkoukáte od svých dětí, stanete se i vy mnohem svobodnější a šťastnější, než jste byli kdykoliv předtím. Učíte se tak vzájemně formou hry spolupracovat. Neexistuje odvětví, které byste společně nemohli praktikovat. Nevěříte?
Příklad:
Vaše dítě začne chodit na nějaký hudební nástroj. Může třeba od malinka trénovat hru na TRUBKU! Vy žijete ovšem v přesvědčení, že vy jste hudební antitalent, neumíte zpívat, neznáte noty atd. A teď to přijde! Když se to dokáže naučit malé dítě, tak to snad dokážete taky. Co myslíte? 
Vše co se při hodině naučí, pak bude učit vás. Neumíte si ani představit, jak moc dítě začne bavit trénovat stále více, ale ještě více vás učit! Už to nebude o povinnosti, ale o zábavě, kterou jste právě tímto přístupem u dítěte získali. A pokud si myslíte, že něco ošulíte, tak s tím se předem rozlučte, protože dítě, které bude správně naslouchat každou výuku bedlivě, velmi rád tuto obkoukanou techniku vyzkouší a použije na vás. 
Jde o napodobování, o zrcadlení chování dospělých a v tom jsou děti nepřekonatelní odborníci. Přísnějšího učitele si nedokážete ani představit. Dalším vaším společným bonusem pak je, že tuto dovednost si natolik osvojíte, že můžete pak hrát cokoliv společně a kdejaká návštěva, která se objeví za vašimi dveřmi, bude jen nevěřícně zírat, co všechno jste se naučili, když si vás pamatují jako totálního hudebního antitalenta. Ale nemusí jít pouze o hudbu. Vaše děti mohou chodit na cokoliv. Třeba na balet, tenis, judo, atletiku, tanec, fotbal, hokej, zpěv, či cokoliv jiného a přesto s tím můžete jeho skušenosti společně sdílet. Klidně z něho může být chovatel zvířat, když na to přijde. Proč ne? Bohatě vám postačí si každý den vyhradit 15 min. na to, aby vám dítě ukázalo, co nového už zná, co umí a jak je skvělé. Budou štěstím bez sebe, hlavně v případě, že vám to moc nepůjde. ........hihi
Dejte mi pak vědět, jak jste s touto technikou pochodili a co vám to přineslo. Pište do komentářů, nebo na email: radovan@jak-na-deti.cz

S láskou a úctou váš trenér Radovan